1. Úvod
  2. Zákaznícky servis
  3. Revízia kotla
Revízia kotla

Článok

Revízia alebo kontrola kotla a ako často ju robiť, závisí od druhu i výkonu kotla.

Ak máte doma plynový kotol, potom vám vyhláška prikazuje jasne každý rok si nechať spraviť revíziu. Platí to pre kotly s výkonom od 5 do 500 kW.

Účelom pravidelných odborných prehliadok je zabezpečiť správnu a bezpečnú prevádzku Vašeho plynového zariadenia. Nesprávne nastavené, znečistnené či opotrebované súčasti možu viesť k zbytočne zvýšeným nákladom na prevádzku. Netesnosti na spaľovacej zostave môžu dokonca viesť k únikom vysoko jedovatých plynov oxidu uhoľnatého a oxidov dusíka.  Tieto plyny sú bezfarebné, zápachu, čo robí včasnú detekciu ich úniku veľmi obtiažnu bez potrebného vybavenia. Pravidelné odborné prahliadky a údržba sú preto rovnako dôležité pre úspornú prevádzku ako aj zabezpečenie zdravia a bezpečia Vás a vašich blízkych.

Čo všetko zahŕňa prehliadka:

  • kontrola stavu zariadenia a bezpečnostných prvkov
  • vyčistenie kotla
  • nastavenie kotla
  • tlakové skúšky.

Okrem iného servis predchádza zbytočným výdavkom pri neefektívnom fungovaní, keď kotol nie je vyčistený. Ak by ste sa v prípade nešťastia nevedeli preukázať dokladmi o povinnej ročnej revízii kotla, poisťovňa vám nič nezaplatí. Naopak, hrozí pokuta do 333 eur pre fyzické osoby alebo 1 666 eur pre podnikateľov či právnické osoby.

Na čo je je dobrá ročná kontrola?

Po kontrole dostane vlastník správu s odporúčaniami, či a ako vykurovací systém upraviť tak, aby sa znížila spotreba energie. Môže z nej napríklad vyplynúť, že je nevhodne nastavené spaľovanie alebo je kotol po zateplení zbytočne predimenzovaný.

FAQ - Najčastejšie otázky o prehliadke:

  • Ktoré kotly treba kontrolovať?
    Všetky, ktorým uplynula záručná lehota stanovená zákonom alebo výrobcom.
  • Je nutné vykonať prehliadku kotla v záručnej dobe?Áno zákon stanovuje vykonávať prehliadky aj počas záručnej doby. Navyše si v prípade predĺženej záruky potvrdíte jej platnosť.
  • Kedy vykonať prehliadku?
    Najlepšie po vykurovacej sezóne, ale vo svojej podstate na ročnom období nezáleží, dôležitá je kontrola každých 12 mesiacov.
  • Čo je zahrnuté v cene prehliadky?
    V cene prehliadky je zahrnutá realizácia všetkých kontrolných krokov príslušného zariadenia uvedených na Protokole a cena dopravy vrátane DPH. Cena za službu je konečná, neplatíte už žiadne ďalšie poplatky. Súčasťou ceny nie sú však náklady na práce spojené s následným odstránením možných závad a porúch na spotrebiči zistených prehliadkou alebo použitia náhradných dielov. Úhradu za ne realizujete priamo servisnému technikovi.

 

O NÁS

MSGO s.r.o. - prevádzkovateľ webu FERROLISLOVAKIA.SK

Dovozca, distribútor a servisná spoločnosť kotlovej a klimatizačnej techniky FERROLI pre Slovensko.

Ako výhradný zástupca značky Ferroli pre Slovensko, zabezpečujeme záručný a pozáručný servis, maloobchod, veľkoobchod, skladovanie a distribúciu kotlovej techniky, ohrievačov vody, tepelných čerpadiel a náhradných dielov.

KONTAKTY

MSGO s.r.o.

Sklad, odberné miesto a kancelária: Dlhá 96/C, 949 01 Nitra

Jaseňová 7, 949 01 Nitra

IČO: 463 551 46

Email: ferroli@ferrolislovakia.sk

Eshop - sklad: 

tel: +421 901 726 070 prevádzková doba PO-PIA od 8:00 do 16:00

Servis, servisná podpora a veľkoobchod: 

Bc. Marek Slaninka

tel.: +421 948 208 331

Fakturácie: Ing. Miriam Šedíková, tel.: +421 905 600 083

Vedenie.: Ing. Valašek Štefan, tel.: +421 948 253 106

Vytvorené na Eshop-rychlo.skEshop-rychlo.sk
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.